RSS

Mei…

13 May

Baru dapat panggilan dari Amir, nak ucap selamat ari ibu. memang yang sorang ni lebih peka dan prihatin. kekadang aku tak sihat pun, dia yang tegur dulu. Thanx sebab take the time to call. Hari ibu macam hari yang lain juga bagi aku. Nothing special happened. Hujung minggu aktiviti sekeluarga dah tetap. Anak2 tak balik kenalah melawat, hantar ration, tanya perkembagan mereka. Itu rutin weekends.  Dari pagi sampai ke petang, lebih masa diluar rumah.  Selalu tak berasap dapur lah jawapnya! Aku teramatlah kurang memasak sekarang. Berasa juga yang aku ni tak menjalankan tugas sebagai seorang suri rumah yang baik. Abang tak kata apa2 la tapi aku sendiri terasa…

Tadi Nasuha tunjukkan aku kad ucapan hari ibu yang dia buat disekolah.

Mana-mana nota kecil atau “surat tersembunyi” yang aku terbaca, mesti tertulis “ibu sayang adik”. Kecil hati ke dia bila aku lebih layan karenah qistina selama ni? Agaknya bila aku marah atau tegur, dia ingat aku dah tak sayangkannya lagi. maklumlah 6 tahun dia jadi anak bongsu aku. Bila dah sekolah, aku melatih dia supaya berdikari dan dalam proses tu tentulah kena tegur je.  Nasuha sayang qistina tapi kekadang tu dia treat adiknya macam dah besar, padahal adiknya baru 2 tahun… Aku kena lebih peka dengan perasaan anak2 dan terus belajar untuk menjadi ibu yang terbaik untuk anak2

 
Leave a comment

Posted by on May 13, 2009 in anak, coretan

 

Tags:

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: