masak-masak…

 

Today try masak ayam golek lada hitam. Hubby tanya boleh ke sebelum dia belikan seekor ayam yang siap dah tergolek di Carrefour. Bolehlah cuba, lagi pun fungsi bakar ayam golek dalam oven tak pernah aku cuba lagi. Tawakkal je lah. Survey resepi di Myresepi, rata-rata potong ayam dan letak pada tray oven. Aku nak cuba juga ayam digolek dalam oven. Takut juga tak masak bahagian dalam nanti, so aku balut dengan aluminium foil dan stim sekejap. Lepas tu baru aku masuk dalam oven. Bakar 1jam dengan suhu 200C.

 

 

 

Taadaa….selepas masak. Nampak sedap tapi belum rasa lagi. Nanti buka puasa baru dapat nikmati rezeki Allah ni.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s