RSS

masak-masak…

05 Aug

 

Today try masak ayam golek lada hitam. Hubby tanya boleh ke sebelum dia belikan seekor ayam yang siap dah tergolek di Carrefour. Bolehlah cuba, lagi pun fungsi bakar ayam golek dalam oven tak pernah aku cuba lagi. Tawakkal je lah. Survey resepi di Myresepi, rata-rata potong ayam dan letak pada tray oven. Aku nak cuba juga ayam digolek dalam oven. Takut juga tak masak bahagian dalam nanti, so aku balut dengan aluminium foil dan stim sekejap. Lepas tu baru aku masuk dalam oven. Bakar 1jam dengan suhu 200C.

 

 

 

Taadaa….selepas masak. Nampak sedap tapi belum rasa lagi. Nanti buka puasa baru dapat nikmati rezeki Allah ni.

 

 
Leave a comment

Posted by on August 5, 2012 in coretan, yummy

 

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: