RSS

Adakah mimpi mainan tidur?

10 Nov

Hampir tiap malam aku mimpi yang akhirnya pipiku dibasahi airmata yg jatuh tanpa kusedari. Sedar di pagi hari, apa yg ku mimpikan hilanh begitu saja. Langsung tak ku ingat jalan ceritanya. Tapi yg pasti, aku bagai ditinggalkan dan aku menangis. Hendak ku google erti mimpi tapi bila suang, kesibukan ku membuat aku terlupa.

Hampir setiap malam selama satu minggu, mimpi hadir berulangkali. Dan berulangkali juga aku menangis. Sehingga mood bergurau, bermain2 dgn anak2 berubah menjadi pendiam, cepat marah dan selera makan ku melonjak. Stress…

Rupanya ada petanda mimpi ku ini. Hari mendapat berita dari sang suami, barulah aku faham. Naluri/firasat, entahlah apa perkataan yg sesuai untuk menggambarkan tanda2 ini. Untuk kesekian kalinya, aku ditinggalkan lagi. Khidmat suamiku diperlukan di Putrajaya. Rasanya baru lagi kami berpisah, kini berulang kembali hubungan PJJ. Semakin usia menginjat senja ini, tak terdaya lagi sebenarnya untuk berjauhan. Ya Allah, Kau peliharalah hubungan kami suami isteri. Kurniakan kami hati yang sabar dan redha atas segala nikmat yang Engkau beri. Aamiin

 
Leave a comment

Posted by on November 10, 2016 in coretan

 

Leave a Reply

 
